mandag den 26. april 2021

 UTILFREDSHED.

Friedrich Nietzsche:
Whoever is dissatisfied with himself is constantly ready for revenge, and we others will be his victims, if only by having to endure his ugly sight.
Man siger også, at uden lidt utilfredshed, ingen fremgang. Her taler vi om grundlæggende positive mennesker, der ønsker noget bedre for dem selv og andre, og derfor spørger sig selv om, hvorfor de føler utilfredshed, og så derefter tager aktion og får ændret på tingene, så tilfredsheden vender tilbage - For tilfredsheden skal være i os som en grundsten, der gør, at vi altid kommer op igen og videre.
En af min nære venner fortalte mig, at hun engang var på en psykologikursus, hvor de blev bedt om at skrive 1 ting, der gjorde dem glade indeni dem selv - Næsten alle skrev de mest "almindelige gode ting" som: Mine børn, kærlighed, fred....
Hun skrev som den eneste: Min evne til at glædes over små positive ting i hverdagen.
Jeg har det på nøjagtigt samme måde - Selvfølgelig elsker vi alle vores børn, kærlighed og fred. Men uden vores indre tilfredshed og evne til begejstring over de små ting, så er vi levende, men uden at vores grundsten tilfredshed, ligger hvor den skal ligge, for at vi kan steppe op og mere op, væk fra brakvandet og op i sollyset til mere og bedre energi.
Igennem mit liv har jeg som har evnen til at være glad for de små ting, og min yndlingsevne, evnen til begejstring, selvfølgelig virket som en magnet for de kroniske utilfredse, og har dermed tilladt mig selv at blive deres offer, ved at høre på alt deres utilfredshed i timer, dage og år.
Jeg har prøvet at løfte dem, både som terapeut, familiemedlem og ven - Men ingen kan løfte en kronisk utilfreds op fra dyndet, trust me, ingen!
Disse kroniske utilfredse bliver først tilfredse den dag, hvor de vender blikket indad til dem selv, i stedet for ALTID at finde alle fejlene hos andre, som de ikke synes, har gjort eller gør nok, for dem.
De kroniske utilfredse skal få blikket vendt indad og holde fokus der, og så skal de ellers i gang med det helt store personlige arbejde, hvor de lærer, at være taknemmelige for alle de utallige bittesmå ting i hverdagen - Små ting som bare at kunne tænde for en vandhane, tage et varmt bad, sætte sig på et rent toilet. Have mulighed for at leve i et fredeligt land med sine små børn, give dem rent tøj på og have rigeligt med mad til dem.
Jeg får ondt i hjertet, når jeg læser om de små uskyldige børn nede i lejren i Syrien, til eksempel den lille 4 årige pige, som er hårdt ramt psykisk, og som vores land nu "tilbyder" at tage fra sin mor, for at "hjælpe" hende - Sikke et valg og situation som mor at sidde i, hvor barnet er det uskyldige offer for utilfredshed og forkerte valg?
Imens sidder mange luksus brokrøve herhjemme, og bare brokker sig, fordi det er det stadie, de har valgt at befinde sig på i dette liv.
Nej du - Du er heldig, dig der sidder hjemme i sofaen foran Go'morgen Danmark - Du skal få rejst dig op nu, og så skal du gå ud i solen og hente energi hjem, så du kan få fundet din tilfredshed frem.
Din fremtid, dit liv, din udstråling, dine muligheder resten af livet - ALT vil ændre sig, den dag du lærer dig selv tilfredshed.
ALT det du via utilfredshed ikke har kunnet manifestere, vil begynde at manifestere sig helt automatisk.
Tilfredshed er en form for indre Guddommelighed. ❤
Happy Lørdag derude. ❤
Biopat & Tankefelt Terapeut
Anne Winther 2021.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tag dig af din krop med urokkelig trofasthed. Sjælen har kun disse øjne at se igennem, og hvis de er formørkede, bliver hele verden overskye...