torsdag den 28. marts 2019

11 punkters kæresten


He, fandt lige dette opslag
– For 5 år siden, 1 år inde i mit singleliv, skrev jeg dette opslag, fordi alle spurgte mig om ikke jeg snart skulle finde en ny mand.

2014:
Hvis jeg skal have en mand mere i mit liv, så er jeg nu nået til det punkt, hvor jeg er 100% kompromisløs.
Jeg har ikke tidsmæssigt råd til mere at gå på kompromis med ham jeg indleder et forhold til.
Det er sidste chance nu og, hvis jeg skal være sammen med en, have en ny kæreste, skal det være den HELT rigtige – Ellers gider jeg simpelthen ikke bruge min kostbare tid på det!

Så her er, hvad jeg vil have, hvis jeg skal have en mand for sidste gang:
Han skal være smuk og lækker.
Han må gerne være yngre end mig.
Han skal være intelligent.
Han skal være humoristisk.
Han skal være positiv, vågen og charmerende.
Han skal være et spændende menneske.
Han skal være fri af store traumatiske ting og konflikter.
Han skal kunne klare sig selv.
Han skal være vaks og gelassen.
Han skal være fri for fast medicin og andre former for bevidsthedspåvirkende giftstoffer.
Han skal have stil.
Og sådan er det – Og det bliver ikke anderledes!

2019:
He....nu er vi så nået til 2019, og hvordan står det ellers til med projektet?
Oh, my freaking God, tror jeg bare er nede på den med, at han skal være fri af bevidsthedspåvirkende stoffer.
Og NEJ, spøg til side.
Jeg leder stadig efter min 11 punkters mand, også selvom, at han måske ikke findes.
Jeg tænker sådan helt ærligt, er det i virkeligheden ikke bare ham 11 punkters manden eller kvinden, vi alle ønsker os, men de fleste ikke tør sige højt eller sågar ønske sig, for det kan man da ikke tillade sig og, hvad tror man om sig selv?

Joo, ville nogen sige og fortsætte - men der findes dejlige gode mænd og kvinder derude, som er hyggelige og søde og gerne vil være sammen med os. Vil du virkelig hellere være alene med dig selv i årevis i søgen efter 11 punkters kæresten?

JA helt sikkert, inde i hjertet, inde i sjælen. Og nogen gange i et ensomt øjeblik, nej.

Men denne gang har jeg ikke ladet mig lokke af hverdagens ulidelige lethed, til en at være sammen med, fordi det er betryggende og sikkert.
Jeg er vokset med opgaven, jeg er blevet voksen og er betryggende og sikker nok i mig selv.
Det er ikke den form for partnerskab jeg har brug for.

Denne gang er alt, eller intet. Denne gang er hele min sjæl nemlig med i spillet.
Jeg er nået til det tidspunkt i mit liv, hvor jeg ikke længere ”skal” noget som helst.
Jeg skal ikke sætte flere børn i verden.
Jeg skal ikke nødvendigvis bo sammen med nogen eller sørge for nogen.
Jeg er ikke afhængig af at have en mand.
Jeg er fri af al maskepi.
Jeg kan gøre lige, hvad det passer mig i mit liv.

Og så er jeg smuk og lækker, yngre end mig selv, intelligent, humoristisk, positiv, vågen og charmerende. Traumatiske ting og konflikter bliver der handlet på. Jeg klarer mig selv, jeg er vaks, gelassen og spændende, fri af medicin og bevidsthedspåvirkende stoffer, og har god stil.
Altså jeg mener, hvorfor skulle jeg trække mig selv nedad?
Det ville da på ingen måde give nogen form for mening.
Jeg er nået til det tidspunkt i livet, hvor jeg udelukkende byder mig selv det bedste, for ved I hvad, det fortjener jeg.

Jeg har de første 53 år af mit liv været i gang med uddannelse, arbejde, egen virksomhed, ægteskab, samliv, opfostret 3 skønne børn, passet, beskyttet, opvartet, healet, været den lyttende ven og meget andet.

For 6 år siden blev mit liv efter 21 års samliv pludseligt nulstillet en onsdag aften, da vi endelig besluttede, at nu skulle det være slut.
Efter sådan en seriøst tryk på Resetknappen, står man der og skal videre alene.
Man skal som halvgammel på en helt ny rejse, som på ingen måde minder om en tidligere rejse før i livet, som det var for 25 år siden, da man sidst var single, ung, spændstig og med en masse ambitiøse planer for livet. 
Der står man med sig selv i ny form.
Man er blevet ældre, mere dyb, mere sårbar på grund af alt det liv, man har været igennem.
Men heldigvis også mere sikker på, hvad man vil og ikke vil, og den evne synes jeg det er allervigtigst at holde fast i på den nye rejse, ind i den sidste tredjedel af livet.

Må en ældre dame ønske sig en 11 punkters mand?
Må en ældre mand ønske sig en 11 punkters kvinde?

JA, for pokker da – Fra nu af handler det nemlig kun om så meget kvalitetstid som muligt.
Vej dig selv, og find lige ud af, hvor meget du egentlig er værd med det du bringer til et forhold – og så vælg rigtigt for dig selv næste gang.
Findes den rigtige ikke derude for dig lige nu – Så lad være med at vælge, frem for at vælge den forkerte.








1 kommentar:

  1. Hej Anne
    Inspirerende læsning��
    Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at møde dig - måske du vil nøjes med en 10 punkts mand?��
    Kh Søren Lænkholm

    SvarSlet

Tag dig af din krop med urokkelig trofasthed. Sjælen har kun disse øjne at se igennem, og hvis de er formørkede, bliver hele verden overskye...