fredag den 5. januar 2018

Angst og sensitivitet i forhold til motion.

Hjerterevolution.

Om angst og sensitivitet i forhold til træning.

Mange med angst og sensitivitet bliver bange for motion, fordi man mærker sin krop arbejde, man hører og føler hjertet tonse afsted, man bliver forpustet og svedt og man mærker alle sine muskler, også dem man aldrig har mærket før.

Mange af de kropslige oplevelser, minder om dem mennesker med angst er vant til at opleve under angstanfald. Og derfor, skaber hjernen straks angst i forbindelse med træning.
Det afholder rigtigt mange mennesker fra motion, hvilket er helt vildt forfærdeligt rent helbredsmæssigt, for intet er mere vigtigt end, at vi holder vores krop i form og i gang.

Det skaber godt kredsløb med sunde blodkar, det skaber en fokuseret, rolig og sund hjerne og nervesystem, det virker angstdæmpende, man får sunde muskler og knogler der skal bære en igennem livet, man mindsker knogleskørhed, man bliver slankere og smukkere, man får mere energi og man sover bedre, smerter vil opløses og give slip.
Og ikke mindst, så får man det bare generelt helt vildt meget bedre.

Så, når nu du får at vide, at angsten for motionen er en helt naturlig og helt ufarlig midlertidig reaktion, når du starter med at motionere, så ved du også, at du roligt kan fortsætte – DET ER SUNDT det du under motion gør for DIG SELV.

Du vil oveni hatten lære så meget nyt om dig selv, når du tager styringen over din angst og begynder at bruge din krop, som er lavet til at bruge og arbejde og røre sig, husk det.
Du vil lære en masse omkring din sande kapacitet, hvilket er så vigtigt i forhold til stress, angst, sensitivitet og lignende.
Når vi kender vores kapacitet på alle områder, både mentalt og kropsligt, så lærer vi samtidigt at gøre livet lettere for os selv generelt.
For mennesker har nemlig forskellig kapacitet på mange forskellige områder i livet.
Mange der pludselig rammes med en kæmpe hammer af stress, troede de havde samme supermands kapacitet på alle områder – Det har ingen!

Så, kom i gang med at motionere nu – Gå en rask tur hver eneste dag i naturen, sving med armene og se og hør.
Lav nogle gode udstrækningsøvelser og venepumpeøvelser – Så er du i gang og vil allerede hurtigt mærke, at du får det meget bedre.

Efter en måned med regelmæssighed vil du have skabt dig en ny livsstil, hvor det bliver en skøn trang for dig, at komme ud og røre dig.
Du vil få lyst til at røre dig mere og mere – Gør det, du mærker du får lyst til – Rør dig mere.

Køb en Crosstrainer, og gå på den hver dag, udvid din gåtur, sving mere med armene og stræk mere ud.
Åh, det er så godt.

Jeg har selv gennem hele mit sarte liv været skrækslagen for det jeg mærkede når jeg prøvede at dyrke motion, og lod derfor være – BIG MISTAKE.
De seneste år har jeg gjort som beskrevet ovenfor – Jeg har tabt 15 kg, har ingen smerter i min krop og mit hoved, min nervesystem er faldet væsentligt til ro, min angst er meget minimal og mere min vejviser nu, jeg ser meget bedre ud, min hud er pænere, min krop er pænere. Jeg har rigtigt god energi og føler min krop er afslappet selvom den er mere spændstig end den nogensinde har været før.
En af mine FB venner som har trænet sig til topform, har af ren og skær venlighed sendt mig et program, hvor jeg har fået teknikker og øvelser på den rigtige måde forklaret grundigt. Det er vigtigt, nu hvor jeg er avanceret i min træningsform, at jeg så gør tingene rigtigt og ikke får skader.

Da jeg lige fik programmet tilsendt og læste det hurtigt igennem, kom den kendte angstfølelse straks og den der med, at det kan jeg ikke overskue, for meget for mig agtigt. Men det vidste jeg, at den ville gøre, så det er fint. Jeg styrer den, den skal ikke styre mig.
Jeg lagde det væk og kiggede først på det igen dagen efter.

Nu er jeg gået i gang med at gøre nogen af tingene oveni mit sædvanlige program, og det skal nok komme.
Nu er jeg glad for informationerne, og jeg vil få stor glæde af avancementet, i mit tempo.

Go go derude - Chancen for at du er en af de 2% der lider af motionsallergi er ultra lille og kan ikke bruges som undskyldning.

Biopat & Tankefelt Terapeut
Anne Winther 2017.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tag dig af din krop med urokkelig trofasthed. Sjælen har kun disse øjne at se igennem, og hvis de er formørkede, bliver hele verden overskye...