tirsdag den 26. juni 2018

Det magiske minut.

Det magiske minut.

Det var en lørdag morgen, det var sommer og jeg havde sovet hos min kæreste.
Vi var kommet lidt sent op og han havde travlt, skulle afsted og åbne forretning, han farede rundt og gjorde sig klar. Jeg havde mindre travlt, skulle hjem og holde fridag.

Jeg havde lagt mit tøj og smykker i hans brede vindueskarm, vinduet stod åbent ud til blå himmel og morgenbrise, de lange tynde gardiner blafrede let ind i rummet.
Jeg stod der ved gardinet og tog mit tøj på, mens jeg hørte, at han rumsterede rundt i køkkenet.

Han kom ned gennem gangen og ind i soveværelset for at hente sit ur. Han tog uret på sengebordet og satte det på håndleddet, mens han vendte sig om mod mig, som stod ved vinduet.
Han stoppede i et par sekunder, hvor han stod helt stille og kiggede på mig, så kom han hen til mig, kiggede mig i øjnene, trak vejret ind og strøg sin hånd over min kind, skulder og arm, vendte sig og gik.
Et øjeblik i mit liv, et minut af ren romance og magi.

Frida Kahlo skrev – Take a lover who looks at you like maybe you are magic.

Kærlighed har så mange facetter – Magien i kærligheden, i øjeblikket, er for mig det mest romantiske der findes.
Prøv at stoppe op, bare et lille øjeblik indimellem, og giv plads til magien mellem jer. Den er meget mere betydningsfuld end alt andet.
Magien kan ikke købes for penge, den er en af livets dyrebare gaver, som vi alle har i os.
Disse små magiske kvindehistorier, fordi jeg for tiden taler med en forfatter om kvinder.

Håber du nyder dem og vil lade dig inspirere.
Biopat & Tankefelt Terapeut
Anne Winther 2018.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tag dig af din krop med urokkelig trofasthed. Sjælen har kun disse øjne at se igennem, og hvis de er formørkede, bliver hele verden overskye...